Autor Wątek: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW  (Przeczytany 3349 razy)

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154


(TO FORUM NIE UMRZE!!!!111)

Offline Keiran

  • Naczelny Ekonom
  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 7 955
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-10-14 (Czw), 16:30 »
widze pedro ze jestes hardkorem

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-10-14 (Czw), 17:48 »




Przede mną dość trudny i odległy cel: przejść Wizardry 6-7-8. Czyli około 300 godzin gry jak nie więcej. Na dodatek jedną, importowaną z gry do gry drużyną, w skład której wchodzą:

PEDRO - człowiek/samuraj


Samuraj, poza tym że nieźle walczy, to po jakimś czasie uczy się rzucać czary (czarodziejskie? magiczne?). Niestety tworzenie postaci w tej grze jest bardzo trudne (nawet ze zhackowanym exe, który tam pomaga niby). Po jakimś czasie udało mi się wylosować odpowiedni bonus do attributes żeby móc tego samuraja stworzyć (15), jednak punktów to skilli dostałem "aż" 8. Nie chciało mi się zaczynać całego procesu od nowa, dlatego też samuraj zaczyna dość kiepsko.


W skillach związanych z bronią nie zmieniałem nic, samuraj będzie walczył mieczami i zaczyna z 10 punktami ulokowanymi właśnie w nich.


Prawie wszystkie skill pointy ulokowałem tutaj. 4 do skautingu (wykrywa ukryte przejścia etc.) i dwa do 'oratory', żeby w przyszłości nie miał problemów z rzucaniem czarów.


Dwa punkty poszły w umiejętność zadawania criticali.


AEN - człowiek/walkiria

Walkiria ma dzidę i po zdobyciu któregoś tam poziomu potrafi rzucać czary kapłańskie. Wystarczy wylosować "tylko" 12 żeby sobie taką zrobić.


Z losowaniem skill pointsów jeszcze większa bida niż przy samuraju. Całe CZTERY punkty, nhrrr. Do uzbrojenia nic nie dodaję, zostaje wartość startowa (i tak nie warto samemu dodawać punktów do 'weaponry', bo te szybko rosną same w walce - kto grał w wizardry jakieś ten wie!)


Tutaj dwa cenne punkty przeznaczam na 'oratory' - na poczet przyszłych heal woundów i innych blessów


Ostatnie dwa punkty - teologia. (Pewnie tyle samo dostał Yis za zamiatanie redakcji "TP")

W następnym odcinku, na który wszyscy (2 osoby?) zapewne czekają: analiza pozostałych członków dzielnej drużyny/

Offline B

  • Lis Niebieski
  • Moderator Globalny
  • ++++
  • Wiadomości: 3 705
  • control over men is all
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-10-14 (Czw), 18:36 »
Importy to śliska sprawa, widziałem jakt o działa z 6 na 7 i z 7 na 8.
W pierwszym przypadku jest nieźle (i dzięki jakiemuś bugowi każda moja postać z szustki dostała zdublowaną broń główną (= DWIE KATANY!), ale statsy i całość wychodziła sporo chujowiej niż nowe postacie zrobione w siudemce. Z 7->i9 to już był max fail - niedość że się jebie story (lepsze i sensowniejsze jest jak się zaczyna od nowa) to jeszcze postacie są max niedorozwojami i mają z grubsza przejebane.  Powodzenia, i tak ci się nie uda.
"więc lis postanowił go wyruchać"

Offline sah

  • Administrator
  • ++++
  • Wiadomości: 3 834
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #4 dnia: 2010-10-14 (Czw), 20:34 »
Jakby tu był przycisk "Like" do facebooka to bym kliknął normalnie.

Offline Durbik

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 7 457
  • Obey the Fist!
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #5 dnia: 2010-10-14 (Czw), 20:53 »
Cytuj
Jakby tu był przycisk "Like" do facebooka to bym kliknął normalnie.
* Durbik dziękuje istocie wyższej że nie wie co to za przycisk
Tak się teraz przekonuję - w internecie same chuje

Offline Greybrow

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 140
  • no way
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #6 dnia: 2010-10-14 (Czw), 21:38 »

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #7 dnia: 2010-10-15 (Pią), 00:23 »
SAH - felpurr/ninja


Punkty na tego zawodnika było wyjątkowo ciężko wylosować. Założyłem sobie że ninja będzie głównie pełnił rolę thiefa w drużynie (wiadomo, sah), a tylko dodatkowo zajmował się alchemią. Ale te ambitne założenia rozbiły się o frustrującą mechanikę tworzenia postaci...


... BO WYLOSOWAŁEM JEBANYCH ZERO PUNKTÓW DO SKILLSÓW. I TO PO GODZINNYM LOSOWANIU PUNKTÓW DO ATRYBUTÓW ŻEBY SOBIE MÓC ZROBIĆ NINDŻA. Czyli wynika z tego, że SAH zna karate za 6 pkt,...


...potrafi się nieźle chować i unikać ciosów też za 6...


..a tutaj już się ni chuja na niczym nie zna.
 
:facepalm:

A miałem takie piękne plany przeznaczyć mu kilka punktów 'skulduggery' i 'legerdemain' (czyli po ludzku 'traps disarming' i 'pick pocketing'). No nic, jak tylko wskoczy na wyższy poziom, obowiązkowo nindż musi się poduczyć w złodziejskim fachu.

Dobra...

UWAGA UWAGA! Przed szanownym państwem ulubieniec tłumów, miszcz świata w liero i mario karts....










B - faerie/bard


Faerie mają o tyle fajnie, że bardzo łatwo im wylosować prawie każdą klasę. Na barda wystarczy im zaledwie 2 pkt! Czyli mnóstwo zostaje do przydzielenia poszczególnym atrybutom. Wymaksowałem INT, DEX i SPD. Czemu bard? Bo dzięki śmiesznej piszczałce mają 1 czar 'sleep' na turę za friko, a potem nawet mogą rzucać czary. Dzięki wysokim DEX i SPD Łukasz będzie mógł pierwszy wchodzić do walki i sprytnie unikać ciosów. A INT wiadomo - czary mary.


Posługiwać się nasz dzielny bard bronią na razie nie potrafi wcale...


... natomiast niewątpliwie potrafi wszystkie kawałki Godflesh zagrać na flecie z pamięci! (Streetcleaner DJ Feariebard dubmix)


I jeden punkcik na poczet przyszłego abrakadabra.


IGNUS - mook/psionic


Mook ma bonus do inteligencji i potrzeba tylko 9 punktów żeby wylosować mu psionica. No i to fajna rasa jest, choć w części szóstej Wizardry nie ma odpowiedniego furry portretu :(


Dajemy jeden punkcik do proc


Dwa do wypowiadania czarów


1 do używania magicznych przedmiotów, dwa do do rozpoznawania potworuw i dwa ostatnie do odczytywania magicznych scrolli. 10 w teozofii jest wartością startową w tym przypadku.


EINNAR - rawulf/priest


Pieski posiadają naturalną inklinację do świętości, a że kapłańskie czary są potrzebne od zaraz, bez czekania na rozwój AEN - dlatego kapłan jako ostatnia postać w drużynie. Wymaksowałem PIE, dodałem po punkcie do DEX i STR.


1 punkt do proc (w końcu to ostatni szereg, a tylko pierwsze 3 postacie walczą hth; gdybym nie miał nindży, priest powędrowałby do przodu zamiast niego)


1 do czaromówienia


2 do artefaktów, 4 do teologii (+10 bazowych czyli w sumie 14)

To tyle na dziś! Jutro jadę do teściów, więc kolejny wpis pewnie jakoś po łikendzie.












Offline B

  • Lis Niebieski
  • Moderator Globalny
  • ++++
  • Wiadomości: 3 705
  • control over men is all
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #8 dnia: 2010-10-15 (Pią), 10:01 »
Ninja w wizardry 6 i 7 to jest ultimate melee napierdalator pierwszego szeregu, a w ósemce znowuż jest lamusem co się musi chować za plecami kolegów - dlatego choćby te importy są bez sensu. W siódemce miałem barda w składzie i z tego co pamiętam jakoś żenująco mało instrumentów się dla niego znajduje.
"więc lis postanowił go wyruchać"

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #9 dnia: 2010-10-28 (Czw), 16:57 »
(Już niedługo kolejna część, więc... BE PREPARED!)

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #10 dnia: 2010-10-30 (Sob), 17:39 »
Przygodę na poważnie czas zacząć!

Umiejętności złodziejskie Saha w zakresie otwierania zamków są zerowe, tak więc niestety w większości drzwi pierwszego levelu (Zamek) pozostają dla mnie zamknięte. Eksploracja pozostałych, dostępnych dla mnie pomieszczeń trwała dość długo, bo przechodzę grę bez ułatwień - otóż RYSUJĘ SOBIE MAPKI, bez żadnych tam podpowiedzi z the-spoiler czy innego gamefaqs.

Na środku pierwszego poziomu znajduje się rozległa sala z dwiema skrzyniami, sprytnie podpowiadającymi którą z nich otworzyć najpierw:


Sah mówi że nie ma pułapek zainstalowanych żadnych, ale że się chuja na tym zna, to muszę liczyć na moje szczęście.

UFFFF...!


ZOMG![/img]


Wierszyk chyba się odnosi do amuletu, który znajduję w skrzyni - Amulet Of Life, który potrafi kilka razy rzucić czar Resurrection. Nie mam zamiaru z niego korzystać, gdyż każde wskrzeszenie obniża na stałe vitality postaci. W niedalekiej przyszłości amulet zostanie sprzedany ze sporym zyskiem!

Poza amuletem ze skrzyni zabrałem 3 małe health potiony.

Teraz skrzynia nr 2:


a w niej:


UUUuuuUUUuu, gęsiej skórki normalnie dostaję od takich tekstów!

Mieczyk ze skrzyni (of Striking) niby daje rady, ale samuraj nie może go używać, a Aen specjalizuje się jak wiemy w broni drzewcowej. Do sprzedania więc!

Przed wyruszeniem w dalszą drogę (poza tym że oczywista należy zebrać drużynę!) - łyk wody z fontanny (/me notuje na swojej pro-mapce że fontanna uzupełnia staminę.)


Eksplorujemy w dalszym ciągu mapę, skrupulatnie zaznaczając każde schody.

WTEM!!!!


Znowu przechodzą mnie ciary, gra wyraźnie chce nas nastraszyć! Te schody prowadzą na górę, więc tam na razie nie idziemy

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ARCYDZIEŁO KARTOGRAFII:



czerwona strzałka - tutaj zaczynamy grę
czerwone kółka (owale raczej) - zamknięte drzwi
czerwone S - wspomniane wyżej skrzynie ze skarbami
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobra, nic tu na razie po nas na tym levelu, nie spotkałem nawet nikogo z kim można się pobić, więc schodzimy na dół (Castle Lower Level) - schodami zaznaczonymi zielonym kolorem na mapce.


 
CDN!
« Ostatnia zmiana: 2010-10-30 (Sob), 17:45 wysłana przez pedro »

Offline B

  • Lis Niebieski
  • Moderator Globalny
  • ++++
  • Wiadomości: 3 705
  • control over men is all
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #11 dnia: 2010-10-30 (Sob), 17:53 »
(to będzie długi raport, tzn byłby gdyby go marcin skończył docelowo)
« Ostatnia zmiana: 2010-10-30 (Sob), 18:44 wysłana przez B »
"więc lis postanowił go wyruchać"

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #12 dnia: 2010-10-30 (Sob), 18:08 »
?

Offline Keiran

  • Naczelny Ekonom
  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 7 955
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #13 dnia: 2010-10-30 (Sob), 20:02 »
ze tak jeszcze ktos gra w dzisiejszych czasach w gry. huhu

Offline Einnar

  • voidhead
  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 885
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #14 dnia: 2010-10-31 (Nie), 10:19 »
śpieszmy się czytać raporty... mam nadzieję, że jeszcze parę leveli opiszesz

Offline sah

  • Administrator
  • ++++
  • Wiadomości: 3 834
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #15 dnia: 2010-10-31 (Nie), 14:15 »
ja też nawet żywię nadzieję

Offline

  • +++++
  • Wiadomości: 4 271
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #16 dnia: 2011-01-07 (Pią), 23:09 »
Czemu już nie rysujesz mapek Marcin?

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #17 dnia: 2011-01-08 (Sob), 00:36 »
Bo tak średnio mam czas teraz na mapki i jakieś stare w chuj trudne gry. Zaczną się ferie - pewnie siądę i będę grał.

Offline Einnar

  • voidhead
  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 885
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #18 dnia: 2011-01-10 (Pon), 18:24 »
to ty teraz w edukacji robisz?

Offline Greybrow

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 140
  • no way
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #19 dnia: 2011-01-10 (Pon), 21:15 »
też mi się tęskni do tych dwóch miesięcy urlopu...

Offline

  • +++++
  • Wiadomości: 4 271
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #20 dnia: 2011-01-10 (Pon), 21:38 »
Fan Korwina na państwowym garnuszku? No no!

Offline Greybrow

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 140
  • no way
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #21 dnia: 2011-01-10 (Pon), 22:35 »
jakim państwowym... prywatnie zarządzane przedsiębiorstwo :P

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154
Odp: ZAGRAJMY W.... ZMORĘ OGROMNEJ KUŹNI, CZĘŚĆ SZÓSTĄ CZARÓW
« Odpowiedź #22 dnia: 2011-01-11 (Wto), 01:13 »
Szkoła jest w 100% prywatna, stfu więc.