Autor Wątek: Cryostasis!  (Przeczytany 3750 razy)

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Cryostasis!
« dnia: 2009-04-24 (Pią), 18:17 »
No, prawie - brakuje tylko nuklearnego lodołamacza. I meteorologów. I potworów. I fabuły. Ale lód jest. Sporo lodu i niewiele wszystkiego innego, a to się liczy!



Tak tak panie i panowie, czas na kolejny raport ze świata spoconych karłów! Ponownie udeżam w rejony stricte lodowcowe, choć tym razem mniej buńczucznie.

Jako że fanów szejderów ciągle odstrasza brak normal mappingu, znowu będę wam wszystko tłumaczył, tym razem z profesjonalnymi analizatorami. No dobra, z jednym analizatorem:



Po wyrażeniu chęci gry w Dwarf Fortress, pierwsze co musimy zrobić to wybrać gdzie chcemy budować nasz socjalizm.

Mapa świata: Mapa całego świata. Jako że świat jest Medium - czyli całkiem spory - oprócz tego gdzie jest ocean a gdzie góry niewiele tu widać.
Mapa regionu: Na podstawie tej mapy już można szukać lokacji. Najważniejsze symbole: - lodowiec; . i . - tajga;  i - las; ^ - wulkan.
Mapa lokalna: Tutaj wybieramy już obszar na którym będziemy grać - przesuwamy umkh, zmieniamy wielkość UMKH. Za duże obszary zarżną procka, więc generalnie cokolwiek powyżej 4x5 to zły pomysł. - kaledra wulkanu. Wulkany w DF to pionowe rury pełne magmy zawsze wychodzące na powierzchnię.

Żółte X - kursor.

Podstawowe info: Wyświetla nam info o terenie w centrum zaznaczonego obszaru gry. Jeżeli mamy więcej niż jedną biomę  w zaznaczonym obszarze możemy przełączać info F1, F2 itd. Np. ja mimo że powinienem mieć info o lodowcu bo mam lodowiec w centrum zaznaczenia, mam info o tajdze - te cztery drzewka po lewej i u góry - bo tak sobie zaznaczyłem. Normalnie zaznaczenie mryga na żółto, ale tego oczywiście wam nie przedstawię. Może X przedstawi bo on lubi gify!

Temperatura: Największy wpływ ma na faunę i florę.
Trees: duh. Ilość drzew w okolicy. Drewno jest _niezbędne_ a nie rośnie pod ziemią!*
Other vegetation: Czyli krzaczki, krzaczki, krzaczki które można zbierać i zamieniać w jedzenie, alkohol, i inne rzeczy.
Surroundings: Jak nastawiona jest okolica. Wacha się od Benign do Savage i od Good do Bad, czyli to po prostu kompas moralny z DnD. Polecam osiedlanie się w "Terrifying", zwłaszcza nad morzem - nie ma to jak nieumarłe wieloryby pełzające po lądzie!

Klawiszem tab możemy się przełączać między innymi rodzajami info - jakie cywilizacje w okolicy, jak strome/wysokie są zbocza na mapie lokalnej, z jakiego klanu się wywodzimy(można wybrać) etc. Ale ten jest najważniejszy.

Podgląd skał - Ważny widok, bo od tego jaka skała zależy co w skale - a między miedzią a diamentami różnica spora! Nazw nie trzeba zapamiętywać(choć pewnie niejeden weteran DF ma wszystkie formacje w małym palcu), najważniejsze są kolory. Tłmaczenia moje więc przepraszam wszystkich geologów:

Brązowy: Ground(grunt, duh). Kopie się tak samo, ale:
 - jest absolutnie bezużyteczna(oprócz piasku, bo używa się go do wyrobu szkła)
 - krasnale nie lubią mieszkać w "piachu"
 - można na niej uprawiać bez irygacji
 - wykopuje się bardzo szybko co może być przydatne - górnicy zdobywają XP za każde wykopane pole, więc wygarnięcie dużego obszaru np. gliny to niezły powerleveling

Ciemnoszary: Igneous extrusive layer(Skała wulkaniczna zewnętrzna), w której możemy już znaleźć dobroci(np. złoto) Ze skał wulkanicznych Obsydian jest najzajebistrzy - jedyna skała z której można robić broń, cokolwiek z niej zrobimy ma 3x wartość i najlepiej wygląda \m/
Obsydian można też "produkować" zalewając magmę wodą i zawsze występuje dookoła magmy na mapie(nawet jeżeli tylko 2-3 pola)

Szary: Igneous intrusive layer(Skała wulkaniczna wewnętrzna) - chleb i woda matki ziemi, gdziekolwiek nie zaczniesz kopać trafisz na tony tego syfu. Wyjątkowo nieciekawa

(nie pokazany) Biały: Sedimentary layer(Skały osadowe). Generalnie uważane za najcenniejsze, bo tylko tam znajdziesz:
 - węgiel, potrzebny do zasilania całego metalurgicznego przemysłu(no chyba że masz magmę, jak np. ja)
 - Boksyt, jedyny materiał** którego nie topi magma
 - najwięcej rud żelaza

No ale u nas tego nie ma, bo nie można mieć skały wulkanicznej i osadowej naraz. Coś za coś, ja wolę obsydian.

≈≈≈≈≈: Zmora każdego górnika, tak oznaczone są warstwy wodonośne. Każdy kwadrat który wykopiesz z warstwy wodonośnej powoli zapełni się wodą, a woda i forteca się nie lubią. Są sposoby żeby sobie z tym poradzić, mniej lub bardziej "legalne", ale ja generalnie unikam(Przypominam że podgląd jest biomy taigi - to jest tych czterech drzewek - druga bioma, czyli lodowiec, ma tylko lód, obsydian i jakieś śmieci, a tam będę kopał).


Jeszcze nie śpicie? To lecimy dalej! Wiemy już gdzie, teraz trzeba wybrać kim i czym.

Zaczynamy zawsze z 7 krasnalami którym możemy poprzydzielać różne skille. Z tym że mamy ogólną pulę punktów do wydania i na skille i na ekwipunek, co generalnie sprowadza się do tego że nie będziemy mogli wziąść kowadła, co nie jest żadnym problemem bo na 90% przyjedzie z pierwszą karawaną. Przełączamy się więc klawiszem TAB do widoku ekwipunku, wywalamy wszystko i wracamy do krasnali.

Taktyk na przydzielenie są setki. Niektórzy wolą sporo kiepsko wyuczonych skilli, inni wolą specjalizację, jeszcze inni nie biorą żadnych skilli i wydają wszystko na ekwipunek. Ja jestem olschoolowcem - specjalizacje - i oczywiście dodaję do tego moją mieszankę powerlevelingu i roleplayingu jednocześnie.



Parszywa siódemka:

Kumil Borushrakust: Proficient Carpenter, Novice Negotiator/Judge of Intent/Appraiser/Organizer/Record Keeper - leader całej ekspedycji(Z tyloma skillami socjalnymi to raczej!) + Carpenter, jeden z najbardziej zabieganych zawodów w fortecy. Ale nie na tyle żeby nie miał czasu handlować i rządzić.

Iden Etosturdim: Proficient Mason/Rock Crafter - Mason, definitywnie najbardziej wymagany zawód w każdej fortecy, przynajmniej na początku. Stone Crafter może się wydawać kiepskim pomysłem, ale to właśnie ten skill jest potrzebny do robienia broni z obsydianu. Poza tym z 3x modyfikatorem wartości i skillem Proficient mogę sobie bardzo cenne instrumenty wydłubać.

Melbil Athelteshkad: Proficient Bone Carver/Leatherworker - Psychol. Będzie zarzynał wszystko co żyje i przerabiał to co zostało na użyteczne itemy! Nie dałem mu ani Butcher ani Tanner bo poziom tych skilli wpływa tylko na szybkość(a nie na jakość, jak w przypadku Bone Crafting i Leatherworking) pracy. A że niewiele innych rzeczy będzie miał do roboty, nie ma pośpiechu.
Przy okazji, Bone Carver to nie żaden mój chory pomysł tylko bardzo popularny zawód w Dwarf Fortress, bo niemalże wszystko co zabijemy i wiele rzeczy które zjemy zostawia kości. No i szkoda żeby takie kości się zmarnowały, jak można z nich coś wyrzeźbić i sprzedać.

Deler ònulzágod/Tosid Stukosatöl: Proficient Grower/Brewer, Proficient Grower/Cook - Grower, który zajmuje się uprawą grzybów, to profesja która musi być aktywna 24/7/365. Więc dobrze mieć dwóch, jakby jeden zdecydował się np. zrobić sobie przerwę.

Kol Bomreknîles: Proficient Gem Cutter/Mechanic - Gnomożyd. W sumie Mechanic nie jest potrzebny, ale nic innego mi nie pasowało do Gem Cutter. Zawsze może zostać górnikiem!

Tekkud Duralineth: Proficient Herbalist/Axedwarf - pewnie nie widać ze skilli, ale to będzie mój drwal. Kiedy drewna będzie sporo, będzie zbierał roślinki. Czasem ubije jakąs fokę, poza tym ma być jedynym krasnalem regularnie wychodzącym z fortecy. Stąd axedwarf. Dam mu jeszcze Animal Training żeby psy się za nim szwędały.


Mamy skille, teraz czas na ekwipunek.



Nie ma zbytnio o czym mówić tutaj. Trochę więcej żarcia niż zwykle(Zwykle biorę 80 jednego i drugiego), ziarna, 7 kilofów bo nie mam żadnych wyznaczonych górników więc kopać będą wszyscy, Steel Battle Axe to jedyne czym można ścinać drzewa. Tylko 1 kot bo nie lubię kotów, poza tym zagrożenie tzw. Catsplosion jest jak najbardziej realne. Jak zdechnie kupię nowego, albo zatrudnię trappera. 2 psy, bo banalnie łatwo je przeszkolić na psy bojowe które wymiatają.

Żarcie które bierzemy jest w beczkach, 5 sztuk w każdej. więc jeżeli weźmiemy ilość kończącą się na 1 lub 6 dostaniemy "darmową" beczkę. Ale to już żenada.
Miedziane kilofy są o ponad połowę tańsze, ale THIS IS HOW I ROLL!

Do tego liny i bronze bars, bo nie było czym dopchać, a brzmi jak coś co taka karawana mogłaby wziąść.

I to... wszystko! Można zacząć grać. Zważcie że można zapisać skille/ekwipunek żeby nie wybierać wszystkiego ponownie.

Embark!



Głęboki wdech i...




* - ściślej rzecz biorąc, rośnie jako Tower Cap, ale występuje w bardzo specyficznych okolicznościach(naturalnie występująca jaskinia obok rzeki) i nie można go farmić(jeszcze).
** - oprócz adamantine - ale to materiał legendarny.

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #1 dnia: 2009-04-24 (Pią), 18:19 »
P.S. Błędy ortograficzne to huj

Offline Xtense

  • ಠ_ಠ
  • +++++
  • Wiadomości: 5 276
  • ಠ_ಠ
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #2 dnia: 2009-04-24 (Pią), 18:23 »
Słusznie słusznie! Zaniedługo może dorośniemy do naszej własnej sakseszyn gejm, niech się jeszcze z jeden avid gracz znajdzie.
"We are the music makers, and we are the dreamers of dreams. Wandering by the lone sea-breakers and sitting by the desolate streams." --Arthur O'Shaughnessy
18:08 - .Ald: nie mam czasu na takie rzeczy
B - Człowiek Który Miał Różowego iPoda

Offline sah

  • Administrator
  • ++++
  • Wiadomości: 3 834
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #3 dnia: 2009-04-24 (Pią), 18:30 »

this world of cold stone gives nothing in return
to those who sleep while the restless burn
there are the few driven to flame
most are content to drown in the wake of dreams

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #4 dnia: 2009-04-25 (Sob), 09:09 »


No więc tak wygląda sama gra.

Co tu widać? Wszystkiego można się dowiedzieć waląc k co daje nam info o tym co aktualnie jest pod kursorem. Różnokolorowe mordy to nasze krasnale. Kolor jest im przypisywany na podstawie ich profesji(czyli którego skilla mają najbardziej wypompowanego).

Ten biały kwadrat z dwoma % to nasza karawana. Normalnie jest brązowa - w końcu jest z drewna - ale tutaj wszystko jest "snow-covered". % z kolei to beczki.

C to... wielbłąd, z jakiegoś dziwnego powodu moją karawanę na biegun południowy przyciągnęła para wielbłąd i koń(H). No ale mięso to mięso...

d to pies. c to kot.

Reszty nie widać bo jest albo wyżej, albo niżej.

TAB przełącza nam widok: Mapa + Rozkazy, Mapa, Rozkazy, żadne. Generalnie po rozejrzeniu się wiecie co jest mniej więcej w jakim kierunku więc mapę można spokojnie wyłączyć.



Mój wulkan który... zamarzł. Mam nadzieję że tylko pierwsza warstwa, bo inaczej mój plan produkcji wody z lodu będzie znowu na poziomie znoszenia tego gówna pod ziemię. Z drugiej strony, przynajmniej żadne Impy mi stamtąd nie wylezą dopóki nie będę tego chciał. Widać też mrowisko po lewej na lodzie pokrytym śniegiem - nie wiedziałem nawet że w grze są mrówki, a co dopiero arktyczne mrówki.



Lista jednostek(u). Okolica raczej spokojna, żadne niedźwiedzie polarne ani yeti na mnie nie czychają.

Inne rzeczy które warto przejrzeć: Lista rozkazów(o) i Status(z). W Statusie -> Kitchen warto zabronić gotowania alkoholu i roślin(Plump Helmet, etc.) bo pierwsze marnuje napój bogów a drugie nie zostawia ziaren, i możemy nagle znaleźć się w sytuacji bez żadnych co jest dość nieciekawe.

No i oczywiście v, czyli View Units, bo tylko tym narzędziem (preferences -> labor) możemy kazać dwarfom coś robić(albo czegoś nie robić) a także dać im np. weapon czy armor. Krasnale zawsze mają zaznaczone te jobsy w których mają skilla. W moim przypadku, oprócz dania wszystkimi Mining, daję psycholowi Butchery i Tanning a gnomożydowi Building Designer. Taki designer będzie musiał przyjść pomacać każdy budynek zanim się zbuduje. Woodcutter dostaje Animal Training/Animal Care, żeby za nim wszędzie biegało stado psów(a nie smrodziły w fortecy).

Teraz tylko trzeba wybrać gdzie zacząć kopać - ale najpierw zapisujemy grę, jakbyśmy coś zjebali(np. jakby się okazało że nie można zrobić schodów z lodu bo... się stopią *cough*).
« Ostatnia zmiana: 2009-04-25 (Sob), 09:12 wysłana przez Koki »

Offline sah

  • Administrator
  • ++++
  • Wiadomości: 3 834
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #5 dnia: 2009-04-25 (Sob), 09:23 »
czytałem że jak coś zbudujesz z lodu to się nie topi NIGDY (nawet jak go potraktować magmą)

Offline Xtense

  • ಠ_ಠ
  • +++++
  • Wiadomości: 5 276
  • ಠ_ಠ
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #6 dnia: 2009-04-25 (Sob), 09:54 »
Tru, bo wtedy jest traktowane jako ściana, nie materiał.
"We are the music makers, and we are the dreamers of dreams. Wandering by the lone sea-breakers and sitting by the desolate streams." --Arthur O'Shaughnessy
18:08 - .Ald: nie mam czasu na takie rzeczy
B - Człowiek Który Miał Różowego iPoda

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #7 dnia: 2009-04-25 (Sob), 12:09 »
To prawda, i chciałem walnąć schody z bryły lodu ale z jakiegoś niewyjaśnionego powodu lód na zewnątrz mi się topi, mimo że jest Freezing, więc wszystkie bryły mi się zamieniają w wodę.

I co ja mam, kurwa, zrobić?

[Edit] - dobra jest - okazało się że warstwa obsydianu nad wulkanem jest gruba na cztery poziomy - więc... zrobię sobie fortecę nad wulkanem.
« Ostatnia zmiana: 2009-04-25 (Sob), 12:18 wysłana przez Koki »

Offline sah

  • Administrator
  • ++++
  • Wiadomości: 3 834
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #8 dnia: 2009-04-25 (Sob), 14:14 »
Fajnie by było gdyby to ciepło z wulkanu ogrzewało ci chatę (bo ciepło idzie do góry, nie?). Z tym że krasnalom chyba wisi temperatura tak ogólnie. Większa temperatura (w sensie klimatu) przyczynia się do większej ilości szkodników tylko, chyba że się mylę.

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #9 dnia: 2009-04-26 (Nie), 19:06 »
Panie i panowie, trafiłem na problem nie do pokonania(Czy też: Do pokonania ale wymaga sporo, kurwa, roboty. Więcej niż chce mi się robić).

Na początek, ANALIZATOR.



Legenda: Czarny - obsydian; jasnoniebieski - lód; czerwony - magma; brązowy - gleba; ciemnoniebieski - warstwy wodonośne.

tl;dr:

Na początku idea była aby budować fort bezpośrednio w lodzie. Ta idea szybko upadła gdy okazało się że nie można wykopać schodów w lodzie - w tajemniczy sposób natychmiast znikają, zostawiając po sobie bryłę lodu. Wtedy nie rozumiałem jeszcze istoty tego fenomenu, ale wniosek był prosty - trzeba kopać gdzie indziej.

Rozpocząłem więc dość radykalny projekt kopania bezpośrednio na wulkanie. Normalnie wulkany wychodzą bezpośrednio na powierzchnię, jednak we Freezing klimatach mogą zamarznąć - wtedy po prostu zamiast magmy na powierzchni jest obsydian. U mnie ten obsydian był gruby na 5 warstw - czego także nie rozumiałem, ale wniosek był oczywisty: można zrobić fortecę na wulkanie.

Zbudowałem więc fortecę na wulkanie. Zdziwiła mnie grubość pokrywy lodu - tak z cztery pierwsze warstwy na mapie to lód(oprócz wulkanu i tego kawałka taigi co go mam). Ale zignorowałem to i kopałem radośnie dalej. Aż przyszedł moment gdy zacząłem się rozglądać za studnią i farmami. Na skale nie można farmić, trzeba ją najpierw zmoczyć - znaczy zalać wodą i poczekać aż odparuje. I tu zaczęły się schody.

Nauczony wcześniejszą przygodą, w "zanadrzu" miałem dwa źródła wody:

a) Topienie lodu magmą. Wystarczy wykopać tunel pod lodem i wpuścić w niego magmę żeby lód niemal natychmiast zmienił się w wodę.
b) Dwie warstwy wodonośne w taidze.

Więc w czym problem?

Punkt a natychmiast został unieważniony przez fakt że pokrywa lodu, choć gruba na 4 poziomy, nie dochodzi do magmy. Jak widać na rysunku, magma znajduje się 2 poziomy pod warstwą lodu, co nie wystarczy żeby go stopić.

Zmuszony więc byłem skorzystać z punktu b. Doprowadziłem więc tunel do(niższej, bo tak mi pasowało) warstwy, wykopałem jedno pole, ono oczywiście zapełniło się wodą i... natychmiast zamarzło zamieniając się w lód.

wat.

Ta warstwa była 4 poziomy pod ziemią. Pola oznaczone jako "Inside" traktowane są przez grę jako ciepłe, więc woda nie ma prawa zamarznąć; wręcz przeciwnie, pamiętacie pewnie dobrze moją poprzednią fortecę gdzie TOPIŁEM lód znosząc go pod ziemię.

Zrobiłem więc eksperyment: Znosiłem lód poziom za poziomem niżej i niżej, sprawdzając kiedy zacznie topnieć. Na 5 poziomie wreszcie stopniał.

I wtedy zrozumiałem że mam przejebane. Lód przez 4 pierwsze warstwy? Pierwsze 5 warstw magmy zamienione w obsydian? Warstwa wodonośna na poziomie 3 i 4 zamarzająca natychmiast?

Elementarne, Watsonie - jestem ciągle w lodowcu - stąd ten lód w 4 pierwszych warstwach. Nie zdawałem sobie z tego sprawy bo kopałem w obsydianie wulkanu. Najwidoczniej warstwy które należą do lodowca są traktowane przez grę jako zawsze "zewnętrzne". Tłumaczyło to wszystko, nawet "znikające" schody w lodzie - po ich wygrzebaniu topnieją(bo są Inside) tylko po to żeby natychmiast zamarznąć(bo są w lodowcu).

Dobra, ale co to znaczy dla mojej fortecy? Ano tyle, że mam problem. Nie mogę topić lodu magmą. MOGĘ uzyskać wodę z warstwy wodonośnej podkopując się pod nią od dołu(gdzie już lodowiec nie sięga). Problem w tym że cała moja forteca jest W LODOWCU. Czyli co z tego że mogę sobie zrobić bajoro, skoro w momencie w którym zaniosę wodę na poziom 4 albo wyżej, natychmiast zamarznie?

Ktoś powie: Po prostu wykop dodatkowe poziomy jeszcze niżej. Fajnie, tylko... nie mogę! Poziom na którym woda nie zamarza to poziom bezpośrednio nad magmą. NIE mogę kopać w dół - taka mała konsekwencja kopania w wulkanie.

Oczywiście, mógłbym po prostu zacząć kopać w dół z dala od wulkanu - ale to z kolei niemiłosiernie wydłużyło by mi fortecę, a efektywność takowej w dużej mierze zależy od tego aby wszystko było blisko razem.

Więc jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy to zrobienie fortecy od nowa z dala od wulkanu, schody w lodzie budując z obsydianu.

Offline pedro

  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 4 154
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #10 dnia: 2009-04-26 (Nie), 19:16 »
A CZY BĘDĄ W KOŃCU GOBLINY?

Offline sah

  • Administrator
  • ++++
  • Wiadomości: 3 834
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #11 dnia: 2009-04-26 (Nie), 19:19 »
Towarzyszu! Partia o was pamięta! Lud robotniczy wszystkich fortec patrzy z nadzieją i podziwem na wasze wielkie dzieło. Musicie  takoż z odwagą patrzeć w przyszłość i mimo przeciwności losu dalej budować socjalizm według planu, czy to tajga, czy nie tajga! Ku chwale krasnoludzkiej ojczyzny pracujących narodów i jedynego słusznego systemu, naprzód, do dzieła! Wszak krasno-lud to czerwony lud!!!

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #12 dnia: 2009-04-27 (Pon), 20:22 »
A CZY BĘDĄ W KOŃCU GOBLINY?

Gobliny nie lubią zimna. Na razie trzymają się z daleka.

"Na razie" czyli przez... dwa lata! Tyle wygrałem przez ostatnie sześć godzin. Ostatecznie zdecydowałem się pierdolić tą fortecę i zbudować nową.

Oczywiście ciągle na zadupiu wrzechświata i na lodowcu. Jedyna różnica jest taka że fauna jest Untamed Wilds(W poprzedniej grze było Wilderness) co oznaczało przeprawę z misiem polarnym na dzień dobry. Na szczęście wprowadziłem małe zmiany do ekwipunku: Pozbyłem się Bronze Bars, za to wziąłem 4 psy, 2 koty(stfu) i 30 Plump Helmetsów. Więc konflikt z misiem skończył się na jednym psie poskładanym w paragraf:



który potem pechowo dość zemdlał na mojej pułapce i nic z niego nie zostało.

Inne ciekawe przydarzenia:



Po pierwszej fali imigrantów oczywiście zatrudniam większość z nich do wygładzania kamienia...



...a że mam ich ~6 idzie błyskawicznie. Ten kawałek wody po prawej to mój podkop do warstwy wodonośnej, która spływa do takiego oto podwójnego zbiornika:





A tutaj była dość zabawna sytuacja. To X to floodgate, który się otwiera/zamyka dźwignią(ó - nie widać bo zalana). Ale jak ją otworzyłem żeby zalać jaskinię żebym mógł zbudować farmy, ciśnienie było tak wielkie że dosłownie w 2 sekundy miałem w tamtym pomieszczeniu 7/7 poziom wody. Szybko więc zdemontowałem drzwi i zacząłem wszędzie kopać żeby rozprowadzić wodę na jak największą powierzchnię. Oczywiście jak tylko zdemontowałem drzwi woda wylała się do pomieszczenia z warsztatami - co ciekawe akurat przechodził tamtędy Liason i go ogłuszyło na krótki czas. Na szczęście nic mu się nie stało.



Widać tutaj jakiegoś bezwartościowego robola któremu się przytrafił fey mood i zrobił takie cacko:



Warta 194400! Więcej niż cała reszta fortecy.



Po drugiej fali imigrantów dzielę ich już na grupy - ci którzy się najbardziej wprawili w kopaniu zostają moimi trzema full-time minerami, reszta już nie kopie żeby nie marnować minerałów. Większość zostaje na poziomie roboli; 6 kolesi bez żadnego wykształcenia wciągam do armii i w 20 minut są już  Ultra-Mighty, Perfectly Agile, Ubelievably Tough Legendary Wrestlerami. W nagrodę szyję im Leather Armor z tych skór co je mam, teraz się szkolą w Armor User. Wszystkich z zielonymi profesjami zaznaczam jako Hunterów żeby się ich pozbyć. Tutaj np. jakiś kolo próbuje złapać wilka gołymi rękami:



Choć jeden z "zielonych" imigrantów był hunterem właśnie, i zaczął mi zrzucać pod drzwi dosłownie wszystko co się rusza: Lisy, wilki, Sasquache a nawet niedźwiedzie polarne(!). Jak się okazało przybył do mojej fortecy wyekwipowany w Steel Crossbow(Wszyscy z profesją Hunter się tak spawnują chyba), a że miałem trochę Bone Bolts(Bo chciałbym kiedyś przeszkolić moich wojaków w kusznictwie) miał w bród amunicji. Teraz jest już Expert Marksmanem i znosi mi tyle zwierzyny że ledwo nadąrzam z przetwarzaniem kości. W pyte!



Pierwsze poród w fortecy i pierwsze dziecko wogóle. Fajnie że matka sparingowała w ciąży.

Offline Xtense

  • ಠ_ಠ
  • +++++
  • Wiadomości: 5 276
  • ಠ_ಠ
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #13 dnia: 2009-04-27 (Pon), 21:06 »
Hm, trzymasz stałą siłę wojskową? Ja jak trenowałem leszczy to brałem tych najbardziej worthless najpierw, żeby do jakiegoś sensownego poziomu dobili, a potem rotowałem resztę just in case (lubię mapy z podwodnymi rzekami i te sprawy), a jak nadciąga A VILE FORCE OF DARKNESS, szszt, zamykam drzwi główne, wszystkich uzbrajam w co mam najlepsze (oczywiście to co się nadaje już wytrenowanym, reszta niech, hihi, wrestluje sie) i dopiero ich wysyłam na jakiś standoff, uprzednio poharatawszy wroga ile się da z fortyfikacji i krosbołuf.
"We are the music makers, and we are the dreamers of dreams. Wandering by the lone sea-breakers and sitting by the desolate streams." --Arthur O'Shaughnessy
18:08 - .Ald: nie mam czasu na takie rzeczy
B - Człowiek Który Miał Różowego iPoda

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #14 dnia: 2009-04-27 (Pon), 21:12 »
No miałem 6 peasantów i nigdzie mi nie pasowali, to im kazałem ćwiczyć. Nie dałem im broni ani armora, zdziwiłem się jak szybko zostali tymi Wrestlerami. Wogóle ich nie ruszam z koszar bo mam je jak widać przy wejściu.

Link do mojej fortecy ATM: http://mkv25.net/dfma/map-5652-dyedragons

(dzięki sah!)

Offline Xtense

  • ಠ_ಠ
  • +++++
  • Wiadomości: 5 276
  • ಠ_ಠ
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #15 dnia: 2009-04-27 (Pon), 21:15 »
Balisty - FUCK YEAH!

Niezłe operacje wykopaliskowe też. Tamten nietknięty obszar w prawym-dolnym to, rozumiem, chasm albo wulkan jakiś?

[EDIT]

No tak, ślepy jestem. Oczywiście że wulkan.
« Ostatnia zmiana: 2009-04-27 (Pon), 21:17 wysłana przez Xtense »
"We are the music makers, and we are the dreamers of dreams. Wandering by the lone sea-breakers and sitting by the desolate streams." --Arthur O'Shaughnessy
18:08 - .Ald: nie mam czasu na takie rzeczy
B - Człowiek Który Miał Różowego iPoda

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #16 dnia: 2009-04-27 (Pon), 21:27 »
No oryginalnie miała być tylko jedna - na poziomie gruntu tam gdzie są fortyfikacje tylko z jednej strony, czychająca na wjazd do fortecy - ale się nie zmieściła, lol.

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #17 dnia: 2009-04-28 (Wto), 18:30 »

Offline sah

  • Administrator
  • ++++
  • Wiadomości: 3 834
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #18 dnia: 2009-05-01 (Pią), 13:06 »

Offline Xtense

  • ಠ_ಠ
  • +++++
  • Wiadomości: 5 276
  • ಠ_ಠ
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #19 dnia: 2009-05-13 (Śro), 19:42 »
So... How's the item synthesis... going...?
"We are the music makers, and we are the dreamers of dreams. Wandering by the lone sea-breakers and sitting by the desolate streams." --Arthur O'Shaughnessy
18:08 - .Ald: nie mam czasu na takie rzeczy
B - Człowiek Który Miał Różowego iPoda

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #20 dnia: 2009-05-13 (Śro), 19:56 »
Eh.

(Jakbyś wchodził na kanał to byś wiedział!)

Offline Xtense

  • ಠ_ಠ
  • +++++
  • Wiadomości: 5 276
  • ಠ_ಠ
Odp: Cryostasis!
« Odpowiedź #21 dnia: 2009-05-13 (Śro), 19:59 »
That good?

I kanałem się nie wykręcaj, miały być raporty, domagam się raportów!
"We are the music makers, and we are the dreamers of dreams. Wandering by the lone sea-breakers and sitting by the desolate streams." --Arthur O'Shaughnessy
18:08 - .Ald: nie mam czasu na takie rzeczy
B - Człowiek Który Miał Różowego iPoda