Autor Wątek: capoeira  (Przeczytany 3790 razy)

Mr Wawanaw

  • Gość
capoeira
« dnia: 2004-12-16 (Czw), 09:02 »
Dla niewtajemniczonych:
http://www.capoeira.com/
od wczoraj chodzę na kurs. słyszałem już o tym wcześniej, ale nie miałem warunków, ani nauczyciela, żeby ćwiczyć/trenować. uprawia ktoś z was tą sztukę walki, tudzież taniec?

Offline T O R C H I O

  • ++
  • Wiadomości: 1 509
capoeira
« Odpowiedź #1 dnia: 2004-12-16 (Czw), 18:35 »
znam... znam
takie ciekawe brgowno
ale bardziej humanitarne niz kraw maga ....
ale dla mnie nic specjalnego nie jest to sztuka jak np. kung fu czy karate...
 to po prostu bardzo dobre do ulicznych bijatyk i tyle
 bo to jest taki styl i juz...
« Ostatnia zmiana: 2004-12-16 (Czw), 18:37 wysłana przez T O R C H I O »
jeszcze niedawno świat mógł być ocalony, dziś jest inaczej ...

Offline Kore

  • +++
  • Wiadomości: 2 367
  • Zdegustowany.
capoeira
« Odpowiedź #2 dnia: 2004-12-17 (Pią), 13:59 »
Capoeira do ulicznych bijatk?? :blink: ..... :lol:
To znaczy, że jak wyskoczy mi 5 typa ze sprzętem zaczne przed nimi tańczyć(aka. walczyć)loool

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
capoeira
« Odpowiedź #3 dnia: 2004-12-17 (Pią), 16:50 »
Tak, ja bym tam na skinów z tym nie wyskakiwał. Ale z drugiej strony, sam na 5 to bym z Kung fu czy innym Karate też nie wyskakiwał. Na 5 najlepsza jest gazrurka :D

A co do samej Capoeiry, to fakt, efektowne, ale i dość niebezpieczne dla użytkownika - ręka ci się podwinie i kręgosłup idzie się... :) Oczywiście przesadzam, ale przypadki śmiertelne się zdażały. No i musisz meć muzykę do tego - znaczy nie musisz, ale to pomaga.

Ja bym wolał pójść na Breakdance - wywodzi się z C, też masz crazy stunts, no i kto to słyszał żeby walczyć przy muzyce :P

Offline Einnar

  • voidhead
  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 885
capoeira
« Odpowiedź #4 dnia: 2004-12-17 (Pią), 17:12 »
Na 5 to mysle najlepsze jest wycofanie sie na z gory upatrzone pozycje.
« Ostatnia zmiana: 2004-12-17 (Pią), 17:12 wysłana przez Einnar »

Offline T O R C H I O

  • ++
  • Wiadomości: 1 509
capoeira
« Odpowiedź #5 dnia: 2004-12-17 (Pią), 19:53 »
albo bron polautomatyczna kaliber  minimum 9mm
chociaz ja osobiscie polecalbym cos innego - miniguna :]
sa style walk ktore specjalizuja sie w walkach ulicznych ...
capoeira to kit moim zdaniem...
ani to nic pieknego (bo klasyczne formy bardziej mi sie podobaja jak sa ladnie i dokladnie wykonywane) ani nic skutecznego kraw maga jest na pewno skuteczna.. ale wywodzis ie z izraela i to jets jej minus
tzn. wywodzi sie z PL... bo zyd co to wymyslil to w PL zyl kiedys
jeszcze niedawno świat mógł być ocalony, dziś jest inaczej ...

Offline Kore

  • +++
  • Wiadomości: 2 367
  • Zdegustowany.
capoeira
« Odpowiedź #6 dnia: 2004-12-17 (Pią), 20:30 »
Ładne, ale nie praktyczne, może być jako hobby po prostu

Offline Loki

  • +
  • Wiadomości: 329
capoeira
« Odpowiedź #7 dnia: 2004-12-18 (Sob), 10:52 »
na 5 ? hmm powiem Ci, ze po wielu treningach mialbys problem z 2 normalnymi gosciami.. no chyba ze jakies lacie, a Capoeira sie do ulicznych raczej nie nadaje.. jak juz to Krav Maga.. ale to tylko w polaczeniu z innymi stylami (bo sama Krav Maga tez nie jest 100% skuteczna). Jak jest pow. 2 przeciwnikow to tylko z jakims narzedziem bo golymi rekoma nie da rady. ( no chyba ze  lacie ;) ) To nie jest jak na filmach, ze kazdy delikwent podchodzi po kolei. Lapia Cie.. jednego moze stukniesz, jak bedziesz mial szczescie to i moze drugiego zdazysz.. ale pozostala 3 skopie Cie jak psa.
« Ostatnia zmiana: 2004-12-18 (Sob), 10:55 wysłana przez Loki »
"Faster we run, and we die young.."

Offline Koki

  • +++++
  • Wiadomości: 5 069
capoeira
« Odpowiedź #8 dnia: 2004-12-18 (Sob), 11:33 »
Cytuj
kraw maga jest na pewno skuteczna.. ale wywodzis ie z izraela i to jets jej minus
tzn. wywodzi sie z PL... bo zyd co to wymyslil to w PL zyl kiedys
[snapback]86204[/snapback]

ZYDZIIII ONI TU SA CHCA NAS ZABIC I ROZKRASC

Seryjnie, co z tego że z Izraela? Ze to wada? Weź daj spokój.

Offline Pumbus

  • Inteligent forumowy
  • ++++
  • Wiadomości: 3 881
  • no wiki no pumbus
capoeira
« Odpowiedź #9 dnia: 2004-12-18 (Sob), 13:28 »
raz będąc na wakacjach w wiedniu (rowerem, a jak ;) ) widziałem dwuch typów na trawniku przed jaimś zabytkowym zamkiem/pałacem sobie ćwiczyli
wydląda to naprawde super a i historie na ciekawą
wkurza mnie troche jak niektórzy nazywają to "tańcem", to tak jak Karate nazwać machaniem rękami i nogami
słyszałem raz o pokazie w katowicach (chyba spodek, na 100% przed 2002) gdzie gość doprowadził jeden cios nogą i nawet karetki nie wzywali...
jest to bardzo siłowa sztukla walki, jednak najbardziej widowiskowe ciosy nogami nie podstawą walki gdyż są za wolne, służą do "dokańczania", w końcu ta szuka walki została stworzona do zabijania"
"Nikt nie powinien kwestionować wiary innych, bo żadna istota ludzka nie może oceniać dróg Boga."   ﻄ °ﮯﮦ

Offline Loki

  • +
  • Wiadomości: 329
capoeira
« Odpowiedź #10 dnia: 2004-12-18 (Sob), 14:50 »
No ale to co widziales to byla Capoeira angola.. malo skuteczna w walce na prawde, szczegolnie na ulicy. Capoeira agressiva nie jest taka ladna no ale skuteczniejsza.. chociaz i tak uwazam, ze 2-3 lata Muay Thai albo Boksu/Kickboksu + Krav Maga tez z 2 - 3 lata.. no i mozna czuc sie pewniej. Tak czy siak na kilku przeciwnikow (powyzej 2, a w sumie nawet czasem powyzej 1) jest ciezko. Wiadomo, ze maja przewage, ktora zazwyczaj wyrownuje sie jakas bronia (np. noz, palka teleskopowa itp itd.)
"Faster we run, and we die young.."

Offline Kore

  • +++
  • Wiadomości: 2 367
  • Zdegustowany.
capoeira
« Odpowiedź #11 dnia: 2004-12-18 (Sob), 17:01 »
Muai thai niekońiecznie ale MMA czy tez Combat Khalaki już dało =by na ulicy pewną przewagę(szczególnie to 2).

Offline T O R C H I O

  • ++
  • Wiadomości: 1 509
capoeira
« Odpowiedź #12 dnia: 2004-12-19 (Nie), 15:53 »
Koki==> koks ... a co mi zrobisz za toze nie ich nie lubie??
 to zle ze ich nie lubie... musze ich libic???
jeszcze niedawno świat mógł być ocalony, dziś jest inaczej ...

Offline Loki

  • +
  • Wiadomości: 329
capoeira
« Odpowiedź #13 dnia: 2004-12-19 (Nie), 22:43 »
zapisze sie na Capoeire i Ci najebie w szmaty :D

a tak btw. topic jest o capoeirze i sztukach walki moznaby rzec, wiec nie robmy z tego dyskusji o zydach..
"Faster we run, and we die young.."

Offline T O R C H I O

  • ++
  • Wiadomości: 1 509
capoeira
« Odpowiedź #14 dnia: 2004-12-19 (Nie), 22:47 »
no dobra ... nie bedziemy gadac o zydach :]

a co mi chcesz szmaty nabic??
moze najpierw pomyslisz o swoim najblizszym otoczeniu i sie dresikami zadbasz... ??
jeszcze niedawno świat mógł być ocalony, dziś jest inaczej ...

Offline Loki

  • +
  • Wiadomości: 329
capoeira
« Odpowiedź #15 dnia: 2004-12-19 (Nie), 23:00 »
ja nie mowie ze ja sie zapisze tylko Koki :P to byla taka zartobliwa odpowiedz do Twojego "co mi zrobisz"
"Faster we run, and we die young.."