Autor Wątek: Odwieczna walka dobra ze złem  (Przeczytany 1492 razy)

Offline Koki

• +++++
Odwieczna walka dobra ze złem
« dnia: 2014-03-23 (Nie), 18:17 »
TN czy IPS?

Konkretniej:
Samsung S24B420BW (TN)
czy
Dell U2412M (IPS)
?

Fajnie by było mieć IPSa.
Niefajnie byłoby mieć smużenie.
gray-to-gray w Dellu to 8ms. Jako że gray-to-gray to najhujowszy i najbardziej przekłamujący test, wartość ta jest na pewno wyższa. W Samsungu on-off to 5ms, czyli faktycznie 2x mniej niż w Dellu.

Z drugiej strony, jaki response time mi jest potrzebny? Nie jestem MLG-zjebem, 60FPS mi wystarcza w zupełności. 1/60 = 16 milisekund na klatkę, czyli nawet jeżeli response time Della jest dwa razy wyższy niż podano, nie powinienem mieć smużenia przy V-Syncu. No chyba że coś popierdoliłem.

Normalnie brałbym TN bez wachania, nie jestem grafikiem, używam TN od lat i nigdy nie narzekałem na ~czerń w komputerze~. Ale słyszałem że przy ekranach 24" i w zwyż kąty widzenia zaczynają być problemem. Po prostu ekran jest tak szeroki że po obu końcach widać przekłamania chyba że ktoś przestrzega zaleceń BHP co do odległości siedzenia przed ekranem(ja zdecydowanie nie przestrzegam). No chyba że to bujda. Na aktualnym TNie nie widzę zmiany barw nawet pod kątem poziomym 45 stopni.

Offline Keiran

• Naczelny Ekonom
  • DKMiści
  • +++++
Odp: Odwieczna walka dobra ze złem
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-03-23 (Nie), 20:20 »
Czytam tego posta na moim ips-ie który stoi zwrócony jakieś 150 stopni w lewo ode mnie. Kolory też są świetne. TN który mam w pracy to tragedia. Ale ze mnie marny gracz raczej.

Offline Einnar

• voidhead
  • DKMiści
  • ++
« Odpowiedź #2 dnia: 2014-03-23 (Nie), 21:46 »
Hehe, mógłbym zrobić kopię postu Keirana. W pracy też mam TN monitory, a w domu dwa Dell'e U2212HM i wolę ich obraz zdecydowanie. Tyle, że to średni dla ciebie argument podejrzewam, bo nie gram nic prawie. W każdym razie smużenia nie zauważyłem póki co.

Offline Koki

• +++++
« Odpowiedź #3 dnia: 2014-03-24 (Pon), 07:10 »