Autor Wątek: Mechanika WFRP  (Przeczytany 4151 razy)

Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« dnia: 2003-07-19 (Sob), 19:45 »
Czesc z was zapewne zna mechanike tego wspanialego systemu. Jest ona dobra ale ma sporo wad, np mozna zginac od jednego uderzenia snotlinga itp. Co sadzicie o mechanice WFRP? Czy macie jakies pomysly na ulepszenie mechaniki? Walcie smialo 8)                    
I chuj.

Offline Keiran

  • Naczelny Ekonom
  • DKMiści
  • +++++
  • Wiadomości: 7 955
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #1 dnia: 2003-07-19 (Sob), 22:10 »
Hmm, moj kolega troche np oslabia elfy na poczatku, ze nie maja takiego duzego bonusa i do ww i do us. moze sobie gracz wybrac ktory bonus chce.
btw co to jest snotling?
wydaje mi sie ze to dobrze ze gracz moze zginac od 1 celnego ciosu, to sie realizm nazywa :D                    

Offline Jajo

  • +
  • Wiadomości: 401
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #2 dnia: 2003-07-20 (Nie), 01:08 »
True, true... Jak kogos w dobre miejsce walniesz to go zabijesz i jednym ciosem... Troche duzo cech w nim jest, czasami nie wiadomo za bardzo za co mam rzucac... I jeszcze jedno... Nie ma to jak Inicjatywa. Dobra na wszystko... Nie wiesz za co teraz rzucic? Rzuc za Inicjatywe! :P
A Snotlingi to najmniejsza z ras goblinoidalnych (maja 0,6-0,9 m wzrostu)... Nie trzeba sie wiele starac, zeby zabic Snotlinga jednym ciosem ;)... Poza tym to sa brudne jak cholera (\"Koloru ich ciala nie mozna rozpoznac, poniewaz najczesciej sa pokryte brudem i najpaskudniejszymi substancjami\" - podrecznik do WFRP) ;)                    
A strong man doesn't need to read his future. He makes his own.

Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #3 dnia: 2003-07-20 (Nie), 04:51 »
Jajo mi chodzilo o to ze mozna zginac od jednego ciosu snotlinga. A to juz jest troche smieszne. Zwlaszcza gdy sie ma postac ktora w dobrej druzynie rozwla bez problemu srednie demony. I to samo jest wlasnie smieszne z zabijaniem demnow. Zwlaszcza wiekszysch. Druzyna powinna miec male szanse z takim bydleciem i naslanie takiego czegos na druzyne powinno byc metoda na zabicie graczy. Np mozna przyjac ze demon obniza ww wszystkich graczy gdy oni atakuja jego. A przy walczeniu z snotlingiem mozna graczom zawyzyc ww.                    
I chuj.

Offline Jajo

  • +
  • Wiadomości: 401
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #4 dnia: 2003-07-20 (Nie), 20:56 »
No w sumie nikt Mistrzowi Gry nie zabronil wprowadzic kilka modyfikacji (wrecz do tego zachecaja autorzy). Ale fakt faktem, ze Snotling raczej nie zabije mocno podpakowanej postaci... Niby jakims cudem by mogl, ale jednak chyba troche za duze prawdopodobienstwo na to jest...                    
A strong man doesn't need to read his future. He makes his own.

Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #5 dnia: 2003-07-22 (Wto), 11:15 »
Jajo ten topic powstal wlasnie by wymieniac mozliwe modyfikacje czyniace ta wspaniala gre jeszcze lepsza. Snotling zabijajacy Zabojce Demonow... Mozna by w takich przypadkach np. nie dac mozliwosci przebicia snotlingowi. To male i glupie stworzenie nie zadalo by duzych obrazen....                    
I chuj.

Offline Jajo

  • +
  • Wiadomości: 401
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #6 dnia: 2003-07-22 (Wto), 12:33 »
Albo zostawic mu ta mozliwosc, ale niech potem rzuca k6 tylko raz... Ewentualnie niech dorzuca w momencie jak na k100 za drugim razem wyrzuci 1 :P Mozliwosci jest wiele w kazdym badz razie...                    
A strong man doesn't need to read his future. He makes his own.

Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #7 dnia: 2003-07-24 (Czw), 20:52 »
Ale trzeba znalesc zloty srodek. Ja na przyklad musialem rzuty w naszej malej sesji rzuty modyfikowac. Trzeba zrobic tak zeby bylo wszystko ladnie i wogule. Ale widze ze my tu z Jajem sobie tylko dyskusje prowadzimy....                    
I chuj.

Offline Loki

  • +
  • Wiadomości: 329
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #8 dnia: 2003-07-25 (Pią), 16:19 »
Zawsze takie male glupie stworzenie moze miec szczescie i porzadnie ugodzic Cie w gardzielko ;] Co do systemu hm... z moim MG od niedawna gralismy raczej opisowo. Tzn walki prowadzone byly opisowo (mielismy warunki, chociaz na upartego mozna wziac 2 kije i sie chlastac;]) no i jak juz robilismy to opisowo, to bylo to calkiem ladne i skladne bez glupich przypadkow. Tylko w wyjatkowych sytuacjach rzucalo sie koscia.. no i oczywiscie poza walka, nadal korzystalismy z kosci.                    
"Faster we run, and we die young.."

Offline tymbeer

  • +++
  • Wiadomości: 2 201
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #9 dnia: 2003-07-25 (Pią), 16:46 »
Mnie wydaję się ten system po prostu za trudny.
Nigdy nie miałem z nim nic wspólnego i gdy pierwszy raz z nim miałem styczność... Miałem mieszane uczucia.
Trochę poczytałem, dowiedziałem i okazał się jednak ciekawym, ale nadal przytłacza. :D                    
...

Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #10 dnia: 2003-07-27 (Nie), 09:17 »
Tymbeer mechanika jest banalna :P . Moze odrazu sie przyznaj ze niechcialo ci sie? :wink: . A swoja droga... w podreczniku nie ma nic o krytycznym pudle i krytycznym trafieniu... I jakie zasady tutaj stosowac? Np jak gralem z kumplem przy krytycznym pudle nie bylo szans zeby uniknac tego. A u Raaviego jest wykonywany jeszcze rzut na ZR. Sam nie wiem ktore rozwiazanie jest lepsze ale chyba ten rzut na ZR to przegiecie... Ja bym go najwyzej wykonal by ocenic czy zodlales utrzymac bron po trafieniu siebie niz jako mozliwosc unikniecia trafienia siebie....                    
I chuj.

Offline tymbeer

  • +++
  • Wiadomości: 2 201
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #11 dnia: 2003-07-27 (Nie), 13:11 »
No, ja sie wypowiedzialemo calym systemie. :P
Spokojnie, na pewno mi sie spodoba. ;) :D                    
...

Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #12 dnia: 2003-07-31 (Czw), 13:56 »
Topic umiera? O nieee! Niepozwole! :wink:                    
I chuj.

Offline Dreathing

  • +
  • Wiadomości: 143
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #13 dnia: 2003-08-15 (Pią), 22:20 »
Diabellus, jak juz mowilem gdzie indziej jak mi posta skasowales, ja dodaje 50 do WW atakujacego i odejmuje WW broniacego sie. w tym momencie snotling musialby wyrzucic 01, a i potem kazalbym mu rzucac te jego (chyba) 17% na trafienie wielkiego demona :tongu:
Sposob prosty, nie bardzo utrudnia mechanike, a i gra jest bardziej realistyczna
                   

Wyzwólmy psychicznych w sobie samych, a odkryją się przed nami niezmierzone bogactwa naszego umysłu!
Nie dajmy się politykom, psychiatrom i Myszce Miki!


Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #14 dnia: 2003-08-18 (Pon), 07:32 »
Troche zakreciles Drea, dodajesz 50 ww atakujacemu? A jak snootling atakuje? Hmm chyba cos pokreciles :wink: . Wytlumacz dokladnie o co ci lazi. Czasami sie przydadza male modyfikacje...                    
I chuj.

Offline Dreathing

  • +
  • Wiadomości: 143
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #15 dnia: 2003-08-18 (Pon), 09:03 »
Uwaga sntoling atakuje. Sntoling ma WW (chyba) 17. Dodajemy 50 czyli wychodzi 67. A teraz odejmuje WW celu snotlinga, Wielkiego Demona (WW 99). Wychodzi na to ze snotling nie ma szans w walce z nim bo, nazwijmy ja rzeczywiscta szansa trafienia, WW wynosi [(WWSnotlinga17+50) - WWdemona99 = -32). Niech nasz snotling zatakuje poszukiwacza przygod czlowieka (WW36). Po przeprowadzeniu tychsamych dzialan moja \"rzeczywista\" szansa trafienia wynosi [(17+50)-36=31] czyli teraz snotling ma zdecydowanie wieksze szanse na trafienie. Poprostu poczatkowy poszukiwacz przygod nie jest takim wyzwaniem dla snotlinga jak wielki demon
Czy teraz jest wszystko jasne Di? przeciwnicy o takiej samej WW maja 50% na trafienie siebie. co wydaje sie logiczne, gdyz oboje walcza taksamo dobrze.
                   

Wyzwólmy psychicznych w sobie samych, a odkryją się przed nami niezmierzone bogactwa naszego umysłu!
Nie dajmy się politykom, psychiatrom i Myszce Miki!


Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #16 dnia: 2003-08-18 (Pon), 16:11 »
Dobre to Drea, nawet bardzo dobre :). Az wprowadze to na najblizeszej przygodzie :wink: . Swoja droga, czy pozwales kiedys wykonac komus wiecej niz jeden atak z luku?                    
I chuj.

Offline Dreathing

  • +
  • Wiadomości: 143
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #17 dnia: 2003-08-18 (Pon), 22:06 »
Pozwalalem, ale taka umiejetnosc kosztowala 500PD :) pozatym czar reka mlot u mnie podwajal ataki z luku :)
                   

Wyzwólmy psychicznych w sobie samych, a odkryją się przed nami niezmierzone bogactwa naszego umysłu!
Nie dajmy się politykom, psychiatrom i Myszce Miki!


Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #18 dnia: 2003-08-21 (Czw), 09:39 »
Hmmm ... W dodatku \"Ksiega Wiedzy Tajemnej\" jest czar 3 poziomu magi btewnej, \"deszcz Strzał\" :wink: , ktory podwaja liczbe atakow z luku. Dawanie tej wlasicwosci na 1 poziom jest troche... glupawe, ze tak powiem. 2 strzały z łuku to naprawde wielki plus. Mozna wyciac wrogow znim dojda do ciebie. Mozna zrobic z nich jeze. Wiec czy warto dawac ten czar na 1 poziom?

P.S. Swoja droga \"Reka Młot\" dziala tylko na rzucajacego :wink: . Chyba ze wprowadziles ulepszona wersje czaru :wink:                    
I chuj.

Offline Einnar

  • voidhead
  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 885
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #19 dnia: 2004-01-02 (Pią), 23:52 »
Najpierw o pomysle Dreathing\'a -> swietny jest!

Teraz o mechanice WHFRP -> troche jednak jest slaba moim zdaniem... mysle, ze idealna mechanika to by byla taka, ktorej nie trzeba naginac, a warhammerowa musialem wielokrotnie... te procenty szczerze mowiac nie sa najlepszym rozwiazaniem => nie rozwinieta postac ma za duze problemy, a rozwinieta za male, heh. No i mnie osobiscie sie nie podobaja parametry broni i pancerzy - po prostu moglyby byc jakos odroznione rozne ich typy od siebie, ale to w sumie nie jest wielki mankament...                    

Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #20 dnia: 2004-01-03 (Sob), 09:56 »
Ein, i tu sie pojawia problem :wink: . Bo chyba zadna mechanika nie jest na tyle idealna azeby zapewnic nie ingerowanie w nia. No coparawda jest jeszcze autorka, ale sam chyba wiesz jak to jest :wink: .                    
I chuj.

Offline Einnar

  • voidhead
  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 885
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #21 dnia: 2004-01-04 (Nie), 21:54 »
No coz, co racja to racja... ale kazdy system ma zalety i wady, wiec aby nie wieszac samych psow na WHFRP wspomne o kilku zaletach:
- swiat na tyle \'swojski\', ze kazdy nowicjusz szybko poczuje sie jakby siedzial tam od wiekow;
- idac dalej tym tropem - mechanike latwo sobie przyswoic;
- poza tym szybka rozgrywka, niektore rzeczy sa uproszczone, ale dzieki temu zdecydowanie sprawniej sesja sie posuwa naprzod;

W tej chwili akurat wiecej nie jestem w stanie skladnie sformulowac, ale moze inni mnie wspomoga, bo przeciez jakby \'Mlotek\' mial same wady to nikt by w niego nie gral  :wink:                    

Offline Dreathing

  • +
  • Wiadomości: 143
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #22 dnia: 2004-01-04 (Nie), 22:37 »
Łatwosc przyswojenia i przełknieca świata jest jego główna zaleta... a takze jego elastyczosc. W końcu chaos, to coś co sie ciagle zmienia. Niekonieczie jest to samo zło i zepsucie tak jak jest to przedstawione przez podrecznik. Skoro chaos ciągle zmienia świat, moga tam wystapic naprawde fantastyczne niespotykane indziej i absurdalne rzeczy, jak np. Dżabbersmok                    

Wyzwólmy psychicznych w sobie samych, a odkryją się przed nami niezmierzone bogactwa naszego umysłu!
Nie dajmy się politykom, psychiatrom i Myszce Miki!


Offline Diabellus

  • DKMiści
  • ++
  • Wiadomości: 1 821
Mechanika WFRP
« Odpowiedź #23 dnia: 2004-01-05 (Pon), 16:10 »
Drea, ale podrecznik stwierdza ze chaos jest zdolny do czynow prawozadnych. Wiec stwierdzenie
Cytuj
Niekonieczie jest to samo zło i zepsucie tak jak jest to przedstawione przez podrecznik

jest bledne :wink: .

Ale ogulnie zgadzam sie z przedmowcami, mechanika wfrp jest bardzo latwa w przyswojeniu, oraz bardzo elastyczna.                    
I chuj.